Jak získat a udržet zákazníka
Bill Gates kdysi řekl, že nespokojení zákazníci jsou nejlepším zdrojem inspirace. Zní to absurdně? Vůbec ne, protože měl pravdu. Stačí zákazníkům dostatečně naslouchat a zjistit, co jim v minulosti chybělo a co doopravdy od vašich služeb očekávají. Nečekejte top tipy, jak jednoduše a prakticky bez práce získat zákazníky. Poradíme vám, jak připravit účinnou strategii a mít tak spokojenější zákazníky. S využitím Anabix CRM.
Vše začíná u vás
Myslíte si, že poskytujete kvalitní služby? Zastavte se v myšlenkách u sebe, u svého produktu nebo služby a položte si otázku: Jak by to vaše klienty ovlivnilo, kdybyste zítra skončili s podnikáním?
Z odpovědí vám vyplynou silné stránky vašeho podnikání. Ty můžete dál rozvíjet.
Například:
- Kde jsou vaše nejsilnější stránky?
- Nabízíte nejlepší kvalitu, kterou můžete?
- Jsou zákazníci spokojení?
- Co byste mohli zlepšit?
- Které služby nebo produkty jsou pro vás i zákazníky nejdůležitější?
Otázky si samozřejmě upravte podle oboru, ve kterém podnikáte. Obecně z odpovědí vyplyne, proč vás zákazníci vyhledávají a znovu se k vám vrací a i naopak, kde máte kamínek v botě.
Znáte svoje zákazníky?
Kdo jsou ti lidé, kterým nabízíte své služby či prodáváte produkty? Opět si položte následující otázky:
- Jaké jsou jejich potřeby?
- Jaké problémy řeší?
- Čeho se obávají?
- Jak se rozhodují?
- Co jim chybí?
Definujte si, kde se už se zákazníkem potkáváte (například při rozhodování o využití služby na vašem webu). Od řešení problému nebo prvotní myšlenky, přes rozhodovací proces až po zakoupení služby nebo produktu a jeho využívání.
Načrtněte si typickou cestu zákazníka a u každé fáze se zamyslete, co v tu chvíli můžete pro zákazníka udělat a pomoci mu:
- Poskytnout telefonní konzultaci?
- Dát mu k dispozici zkušební verzi produktu?
- Poskytnout výukové materiály?
- Zaučit ho do používání produktu?
- Vylepšit pro nějaké funkce na základě zpětné vazby?
Nyní už znáte silné a slabé stránky svého podnikání a můžete se pustit do plánování strategie.
V kůži vašeho zákazníka
Předtím než se pustíte do plánování strategie, zkuste si cestu zákazníka sami projít a ujistěte se, že jsou vychytané všechny potenciální neduhy a nesrovnalosti, které během procesu mohou nastat.
Co to může být? Zamyslete se, jestli…
- Máte na webu všechny potřebné informace, které zákazníka neodlákají?
- Posíláte srozumitelné informativní e-maily s jasným sdělením?
- Ví váš zákazník, co se stane, když na webu vyplní kontaktní formulář?
Do kdy se ozvete zákazníkovi poté, co vás kontaktujte se zájmem o vaši službu?
Poskytujete maximum informací? Stručně a jasně.
Nenechte zákazníka zaváhat a celý proces si rozmyslet, usnadněte mu cestu k dokončení objednávky. Nezapomeňte, že vyplněním objednávky to nekončí.
Myslete na to, že váš web není one man show, nemluvte o sobě, ale o tom, jakým přínosem pro klienta můžete být. Zmiňte všechny důležité benefity.
Pokud využíváte registrační formuláře, pomůže vám systém Anabix CRM. V systému Anabix CRM můžete formuláře sami vytvořit a vložit na web pomocí HTML kódu, což bez problémů zvládnete i bez pomoci IT vývojáře.
Velkým plusem formulářů vytvořených pomocí Anabix CRM je, že máte o všech obchodních případech dokonalý přehled: zvolíte si pole formuláře, jeho design a to, co se stane po jeho odeslání zákazníkem. Systém poté automaticky vytvoří kartu zákazníka, se kterou můžete dál dle libosti pracovat. Své zákazníky si také můžete automaticky třídit do seznamů podle typu poptávky.
Jak získat zákazníka?
Máte za sebou ten nejdůležitější proces – usnadnili jste zákazníkovi cestu k získání vaší služby či produktu. Nyní se zamyslete nad způsoby, jak zákazníka získat.
Například řekněme, že jste realitní makléř. Jak postupovat?
- fáze: zákazník ještě neví, že vaši službu chce
V této fázi oslovujete všechny své potenciální zákazníky. Propagujte povědomí o své značce, byznysu nebo produktu a svou expertízu. Buďte originální, buďte sví a autentičtí. Vtisknete se snadněji do paměti; buďte vidět a slyšet.
Můžete:
- Psát blog
- Vytvořit komunitu, kterou budete spravovat (například Facebook skupinu „Bydlení v Praze“).
- Vyrábět výukové materiály o problematice (e-booky, videa na YouTube).
- Být aktivní na LinkedIn a sociálních sítích
- fáze: zákazník o vaší službě přemýšlí
Ukažte klientům, jaké jsou výhody spolupráce. V tuto chvíli zákazník vybírá z různých služeb a porovnává.
- Zlepšete svou pozici v internetových vyhledávačích pomocí kvalitního SEO
- Ukažte, jak vaše služba dokázala pomoct ostatním lidem
- Nabídněte úvodní konzultaci zdarma
- Snažte se získat relevantní kontakty a posílejte e-mailing
- fáze: zákazník poptává vaše služby
Máte téměř vyhráno, ale neusněte na vavřínech. Vaším úkolem je zákazníkovi usnadnit cestu ke spolupráci. Nezapomeňte, že podpisem smlouvy proces nekončí. Nebojte se nabídnout něco navíc a vyčnívat z davu.
Hýčkejte si své současné zákazníky
Protože není nad doporučení vašich služeb od spokojeného zákazníka. Zaměřte se na své současné zákazníky a dejte jim najevo, jak jsou pro vás důležití:
- nabídněte jim další služby, které mohou usnadnit jejich práci, vyřešit další problémy nebo rozšířit možnosti
- buďte individualističtí a nabízejte jim různé výhody (věrnostní program, poděkování za věrnost apod.).
- dejte svým zákazníkům pocit, že jsou pro vás důležití. Svět se netočí jen kolem slev a dárků k nákupu. Informujte je o pozvánkách na různé akce nebo o novinkách.
Co je výhodou? Komunikujete se zákazníci, kteří vás již znají a není třeba je o vašich kvalitách přesvědčovat, naopak je upevňovat a ještě zvyšovat.
K udržování a prohlubování vztahů se svými současnými zákazníky vám pomůže Anabix CRM. Významně vám totiž usnadní a automatizuje komunikaci se zákazníky. Jaké jsou výhody Anabix CRM?
1) Termíny – díky Anabix CRM máte přehled o termínech, jako je například platnost smluv, různá výročí nebo platnost souhlasu v rámci GDPR.
2) Hlídání neaktivity – Anabix CRM se postará o to, že s klienty budete pravidelně komunikovat a na nikoho nezapomenete.
4) Kontaktní údaje – víte o klientovi vše, co potřebujete; jakou službu využívá, jaké jsou jeho kontaktní údaje, kdy s ním naposledy někdo mluvil a co spolu řešili.
5) Historie e-mailů – každý člen týmu má přehled o komunikaci s klientem, tím pádem vám nic neunikne a jste informovaní o všech postupech.
6) Propojení s dalšími systémy –Anabix CRM lze propojit s dalšími službami, jako je například e-mailing, fakturační systém a mnoho dalšího.
Zapracujte na svém podnikání, získávejte nové zákazníky a hýčkejte ty stávající s pomocí Anabix CRM. Zjistěte, co všechno Anabix nabízí a vyzkoušejte jej na 30 dní zdarma.